Kamu Geri Balatoni előretolt helyőrsége

Kamu Geri Balatoni  előretolt helyőrsége
Megosztom

Hiába, no, uborkaszezon van. Hogy ne maradjatok hírek nélkül, hoztunk egy kis balatoni-biciklis cukiságot. Forrás: facebook. 🙂

12 óra türelem és tolerancia hiánya…

„Kamu Geri” biciklistái, ha elszabadulnak a Balaton parton.

Helyzet ismertetés:
Mai napon Badacsonylábdihegyen, a Római úton az önkormányzat megbízásából nekiálltunk egy ingatlan (amely amúgy magán szálláshely is) szennyvíz csatorna bekötési munkáinak. Engedélyek rendben, tervdokumentáció OK, terveink szerint (amely simán megvalósítható is lett volna!), kb a mai napon 20:00 óráig akadályoztuk volna az úton a forgalmat. Illetve „sikeresen” akadályoztuk is, úgy 16:00 óráig.

Kb reggel 8:30 óra/perckor lezártuk az út mintegy 100 méteres szakaszát oly módon, hogy az átmenő autós, kerékpáros és gyalogos forgalom egy 500 méteres kerülővel megoldható, kevésbé kényelmetlen legyen. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a hely jellegzetessége miatt a Római út is alig van 5m széles a legtöbb helyen, a többi utcák még ennél is keskenyebbek. Tehát igyekeztünk egy alternatív útvonalra terelni a forgalmat, amin az ha kényelmetlenül is,de megoldható legyen. Gondoltam, hogy a kirándulók, turisták ha nem is tapsolnak önfeledt örömükben miatta, de azért tudomásul veszik és tolerálják az egy napig tartó ideiglenes helyzetet.

Hát ennél nagyobbat nem is tévedhettünk volna.

Megjegyzés: AZ AUTÓSOK KB 98%-A „ZOKSZÓ NÉLKÜL” FORDULT VISSZA, NEM PROBLÉMÁZOTT, AMIÉRT A KESKENY ÚTON, EGY KAPUALJBAN MANŐVEREZVE KELLETT NEKI VISSZAFORDULNI! – Mi több, többen közülük jó munkát kívántak nekünk. Egy esetet ebből ki is emelnék.
Szinte „zsír új” G Merci terepjáró, az „alap 70 millás kategóriából” több manővert bevetve fordult meg látva az útlezárást. A sofőr kiszólt, hogy ” hát nem irigyellek benneteket fiúk, igazi pokol lehet most ezt csinálni”. Majd az útlezárásnál a tűző napon álló dolgozómnak kiadott egy félliteres jéghideg ásványvizet, „kitartást fiúk!” kívánva nekünk, megfordulva elment.

Szóval ez volt az egyik véglet.Mint fentebb írtam,az autósok 98%-a nem hőzöngött, hanem tudomásul vette a helyzetet!
Amúgy a motorosok is.

De most a biciklisekre „vagyok kihegyezve”

Van egy réteg közöttük, amelyik amúgy sem a szívem csücske.
Gondolok itt (egy jelentős tömeget kitevő rétegükre), azokra, akik hiába van bicikliút akár 10-20 méteren belül, ők csak azért is a főútvonalon, bolyokban,akár kisebb gyerekekkel bicikliznek. Vagy éppen a zebrára lassítás nélkül ráhajtanak, amikor meg rájuk dudálsz, a középső ujjukat mutogatják neked.

Szóval lezártuk az útszakaszt. Jön tömegével a baromállat biciklise, átlag 20-30km sebességgel, leszarva a táblát, a forgalomirányító dolgozó kétségbeesett integetését, a bóják között átsuhanva leanyázva a melóst, behajt a munkaterületre.

Amikor aztán kb 30-50 méter múlva látja, hogy tényleg nem lehet elhaladnia munkát végző markológép, a teherautó és a felbontott úttest miatt, dúlva-fúlva visszafordul, „szaktanácsokat” ad a forgalomirányítónak, több esetben le is hülyézve azt.

Csak három esetet írok le a mai napi kb 50-ből.
1: Jön a biciklis,”kecskedarázsnak” beöltözve, teker mint az eszelős. Le se szarja a táblát,bójákat, útlezárást, forgalomirányítót. Miután nem jut át a munkagépek között visszafelé odavakkant, hogy meddig a büdös kurvaanyátokig szuttyogtok még itt.

2: megint jön a biciklisek (valszeg házaspár), és lendületből teker be a hölgyemény a markológép és az épp tolató teherautó közé, a szívszélhűdést hozva ott munkavezetőtől a segédmunkásig bezárólag mindenkire. Visszafelé,megint a forgalomirányítónak az anyukáját „jellemzi”, magyarul lekurvázza azt.

3: a végén mint cégvezető inkább a munka irányítást otthagyva odamentem a tűző napon és az összeroppanás szélén álló forgalomirányítóhoz, hogy próbáljam „kezelni a helyzetet” Ekkor jött a kis család,apuka,anyuka és három gyerkőc biciklivel. Ők valószínűleg a gyerekek miatt, de megálltak a lezárásnál. Át akarunk menni! Jelentette ki fennhangon az apuka. Uram,az utat lezártuk, munkavégzés folyik, úgy kb 20: óráig nem lehet keresztül menni itt, mondtam neki én. Vissza kell fordulnia, és kb 500 méteres kerülővel eltudnak jutni a úti céljukhoz. Miért kerüljek? Hördült fel az apuka.Épp most mondtam el tisztelt uram, hogy miért nem tud itt átmenni. Hívom a rendőröket! Jelentette ki az apuka.Különben is van erre engedélyük? Ágált a „férfi”. Látni szeretném, követelőzött. Majd ha ön egy illetékes hatóság képviselője lesz akkor megmutatom, de addig is forduljon meg uram! Szóltam rá, márt én is emeltebb hangon.
Akkor is átmegyek! Különben is ki vagy te? „Adta a férfit” a családja előtt. Én vagyok itt az „atyaúristen” és akkor sem mész át,ha kottába szarod ide a flaszterra az internacionálét mondtam neki, a türelmemet elveszítve. Majd megmutatom, hogy átmegyek ha akarok!, és alig hallhatóan hozzátette „kurva anyádat faszkalap” – A baj az volt, hogy ezt nem csak a kis családja, de „véletlenül” én is meghallottam. – Próbáld meg haver,keresztülverlek ezen a kerítésen és a te kurva anyádat! – kiáltottam rá. Rendőrt hívok,visítozott, majd kiadva az ukázt a családnak eltekertek.
Ja és kb félóra múlva tényleg jöttek a rendőrök! Nem bunkóztak, hamar tisztázódott a helyzet.

Viszont a MKK – Magyar Közút Kezelő – felé is szorgalmasan tették a bejelentéseket a bringások. A vége az lett, hogy „Kamu Geri Balatoni előretolt helyőrsége” nyert, a turista az szent, a munkákat fel kellett függesztenünk engedély ide vagy oda.

Illetve olyan technológiai megoldást engedtek volna,amivel fizikailag lehetetlen lett volna elvégezni a munkát.

Persze ez így „túlzás”, mert pl ha Harry Potter és Hudini is cégünk dolgozói közé tartoznának,akkora javasolt megoldásgyerek játék lett volna. Csak mi sem varázslók,sem szabaduló művészek nem vagyunk. Csupán kőművesek, ácsok, gépkezelők, teherautó sofőrök, segédmunkások és építő technikusok. Ez általa „tehetségünk” korlátozott hozzájuk képest.

Akkor most képzeld el magad az alábbi szituációban. Ott állsz a 35 fokos kánikulában,a munkavédelmi bakancsodba belerohad a lábad, gumitalpon és az acélbetéten keresztül is süti azt a 60-70 fokra felmelegedett aszfalt, lapátolsz, vagy nyomod a tűzforróra hevült vésőgépet, a munkagépek, teherautók, áramfejlesztő aggregátor, talajtömörítő gépek okádják rád a hőt és a kipufogógázt, te teszed a dolgod, mert még ma estére de legkésőbb másnapra zavartalanná kel, tenned a közlekedést és a munkával is végezni kell.

Tudod „kedves agyonliberalizált, öntudatos biciklista turista”, HÁT A TE JÓ ÉDES KURVA ANYÁDAT!!!

Ezeknek tényleg ennyit jelentenek azok az emberek, akik az országot építik, adót fizetnek, és megpróbálnak a munkájukból tisztességesen megélni?

Zárásként: „öröm és boldogság”, a cégünk egy jó időre „bebukott” a mai nappal kb 600ezerForintot, az ingatlan tulajdonosa várhat Októberig, a megrendelő önkormányzat meg ezáltal kínos helyzetbe került.