Fairy tales by Bolt

Megosztom

Levelet hozott a posta, pontosabban a gmail fiókban landolt egy panasz. No, nem csak nekünk, a Hungaroring, a BKK, a Bolt (el nem érhető) panaszirodája és a békéltető testület is megkapta. Remegve várjuk, a BKK üdvöskéje, Rásó „taxi-üzletágvezető-de-csak-alkalmazott-tolómérce-szemű” Hajnalka (aki egy komplett műszaki rajzot szemrátétellel helyettesített a Bolt szabadjelző érdekében) mit fog reagálni erre. Vajon visít-e majd, hogy hát ő nem vonhat vissza engedélyt, vagy erőszakot tesz magán szent Boltja érdekében, és ennek az embernek is visszavonatja, ahogy más, földi halandó – értsd: nem Boltos – sofőr esetében szokta.

Na, de jöjjön a levél, melyet a levélíró kérésére anonimizáltunk, és természetesen a képernyőmentések is, mielőtt a sok Stockholm szindrómás visítani kezd, hogy kamuuuu, hiszen minden Boltos sofőr, de főleg a Bolt a becsület Grál lovagjai, és mindenki más lop, csal, hazudik, csak ők nem. Egy sem. Íme, a cáfolat, és ez csak egy a sok közül, ami a múlt hét végén ránk ömlött.

Btw. ha a magyarokkal ezt csinálták, akkor vajon meddig mentek el a külföldiek esetében? Vélhetően Kiss Ambrus alpolgármester álláspontját képviselik, aki azért emeltette KariGerivel vállvetve a reptéri buszok árát, mert azt 90 százalékban külföldiek használják. Persze ezek után nem meglepő, hogy a sok külföldivel megetették, hogy a Bolt a legolcsóbb, ahogy külföldön mindenhol, ahol nem taxi, hanem autómegosztó.

Btw. reméljük, hogy Rásó (fentebb említetteket nem ismételjük) Hajnalka a rendszám és a név birtokában végre nem lövöldözi körbe a rendszámot, hogy találjon egy NEM Boltos hasonlót, ahogy azt más esetben megtette. Mielőtt visít, erről is minden dokumentum a kezünkben van.

Tisztelt BOLT!

Tisztelt Hungaroring!

Minden évben taxival megyek ki a futamokra. A Hungaroring és a sajtó is a BOLT-ot ajánlotta ezért úgy voltam vele, hogy egy próbát megér. A csapból is az folyt, hogy mennyire átláthatók a költségek és a BOLT applikáció garantálja az árat, ami nem így történt.

Az oda útra a taxi rendben megérkezett értem (Toyota Prius Plus EDJ-771). 12:13-kor meg is kezdtük az utazást. Az ár a BOLT app szerint maximum 23 320 Ft-ba kerülhetett volna.

A sofőr a taxiórát induláskor látszólag bekapcsolta, bár az órát nem láttam, mert pont úgy helyezkedett el, hogy a hátsó ülésről nem volt látható. A sofőr látszólag tisztességes volt, de a megérkezést követően a sofőr az alkalmazásban mutatott összeg ellenére 47 710 Ft-ot kért el, számlát nem kaptam. 50 000 Ft-ot adtam neki, mert arra hivatkozott, hogy nem tud visszaadni, így 49 000 Ft-ból kértem vissza. Az összeget azért fizettem ki, mert egyfelől nem azért mentem, hogy konfrontálódjak, hanem szórakozni akartam, másfelől a visszaigazoló e-mailben amúgy is látszik, hogy mennyit fizettem. Ekkor jött az újabb megdöbbenés, mert az applikáción belül az „utazásaim” fülnél nem lehetett lekövetni az utazási költségeket, emailt sem kaptam, illetve 0 Ft-ot mutatott, mintha nem is történt volna meg az utazás.

Azon még gondolkoztam a futam alatt, hogy írjak-e panaszt egyáltalán, de ami a hazaútnál fogadott, azt már mindennek a teteje. 16:45-17:00 között érkeztem a taxiállomáshoz, hatalmas tumultus alakult ki, látható volt, hogy ennyi emberre ez a taxi mennyiség kevés, hiába jöttek újabb taxik, az ember mennyiség nem csökkent.

Több mint két órát álltunk a tömegben a tűző napon, amikor azért már kezdett aggasztani, hogy nem történik semmi, nagyjából 3000 ember várt a taxira és csak 1-1 darab jött mintha sztrájkoltak volna. Az applikáció ekkor már nem is működött, sem rendelni sem taxit fogni nem lehetett. Kérdeztem a BOLT taxi alkalmazottait, hogy mikorra várható taxi illetve mikorra várható, hogy rendelni tudunk. Az alkalmazottak ugyan nagyon kedvesek és segítőkészek voltak, de elmondták, hogy este tíz óránál hamarabb nem fog működni a rendszerük. Utána esetleg, de az sem biztos, mert rengetegen várnak taxira. Azért azt elfogadhatatlannak tartom, hogy ha a futam végeztével összeomlik a BOLT rendszere akkor nincs egy „B” terv arra vonatkozóan, hogy mit kezdjenek a tömeggel.

Egy nemzetközi eseményen tényleg ennyi történik, hogy majd tíz után ha megjavul az applikáció akkor talán elkezdik elszállítani a tömeget, ha meg nem javul meg akkor megvárjuk a napfelkeltét?

Azon nem lepődtem meg, hogy a BOLT taxisok lehúzzák az utasokat, de azon már igen, hogy még az applikációban jelzett összeg duplájáért sem jutok haza a Hungaroringről. Kritikán aluli a lehúzás amit műveltek és az a tehetetlenség amit futam után tapasztaltunk.

Kérem tartsák tiszteletben, hogy az anonimitásomat szeretném megőrizni, mert nem kívánok a taxis háború részese lenni, nem tudnak kárpótolni azért a szörnyű élményért, amiben részem volt és nem kívánok több ilyen kellemetlenséget.

Nem a pénz miatt írtam meg a panaszomat, hanem azért mert elfogadhatatlannak tartom, hogy egy ilyen volumenű nemzetközi eseményen a Hungaroring a BOLT taxit erőlteti rá a nemzetközi és hazai látogatókra. Azt viszont segíthetnének megérteni, hogy miért erőltetnek hivatalos partnerként egy olyan szolgáltatni képtelen társaságot, ahol a taxisok még le is húzzák az utasokat? Panasztételre vonatkozó elérhetőséget persze nem lehet találni a boltnál, ezért úgy döntöttem, hogy mindenkivel megosztom.

Bízom benne, hogy jövőre megoldják a helyzetet, de ilyen élmény után elgondolkozok rajta, hogy egyáltalán kimenjek-e vagy inkább otthon a tv-n nézzem a közvetítést. Borzasztó élmény volt. Nem csodálkozok rajta, hogy a sajtó a BOLT csalásaival foglalkozik, felháborító, amit művelnek. A képeket anonimitásom megőrzése mellett mellékelten küldöm.